Een hoop aasvissen en weinig ploppers…

Een hoop aasvissen en weinig ploppers..

Vandaag ging mijn neefje met mij mee het water op. We hadden s’ochtends om half 8 de boot getrailerd bij de trailerhelling. Het was nog donker dus hadden we mooi even de tijd om alles een plekje te geven in de boot en de hengels klaar te maken voor de strijd. Vandaag stond doodaas vissen onder de dobber vanuit de boot op de planning, want dat was voor ons beide een nieuwe techniek dus moest het er eens van komen!

Op de eerste stek aangekomen waren op de dieptemeter een aantal wolkjes met aasvis te zien dus dat leek veel belovende! Boot aangelegd, aasvissen getakeld en gaan met die banaan! Na een lange tijd geen aanbeet gehad te hebben ingepakt en door naar de volgende stek. Helaas leverde deze stek ook niets op en dat herhaalde zich tot in de middag op verschillende stekken.. We gingen verder van stek naar stek, van haven tot brug nergens was actie te zien.. Tot we op een gegeven moment op een stek aankwamen waar wat aasvis in het oppervlakte sprong en dat gaf vertrouwen! De hengels uitgegooid en de dobbers in de gaten houden meer konden we niet doen. Ondertussen uitgelegd hoe je zelf de onderlijnen voor het doodaasvissen maakt, gaat mijn dobber in eens plat liggen! Hengel uit de steun lijn strak draaien en slaan! Maar helaas… MIS… Niet veel later kreeg Raimo ook zijn eerste aanbeet. Weer hengel uit de steun lijn strak draaien en slaan maar helaas ook mis..! Na nog een tijdje op de stek gebleven te zijn geen actie meer gehad en hebben we de spullen gepakt en verkast naar weer een andere stek.
Na een hele hoop verkassen op de zoveelste stek aangekomen en die leek weer veel belovend. Binnen 10 minuten had Raimo al de eerste aanbeet op de voorn maar…. helaas hapte hij niet door! Dus z’n eerste misser van de dag.. Toen bleven de dobbers even een tijdje stil met de aanbeten.. Op een gegeven moment zijn we wat gaan eten, we zeiden het nog tegen elkaar “let maar op als we gaan eten krijgt eens van ons een aanbeet!” En die kwam er! Mijn dobber plopte hard onder! Na een korte dril had Raimo de snoek voor me geschept.

image1web
EEN LEUKE 70ER EVEN BOVEN DE WATERLIJN….

Een leuke 70er snoek mocht de binnenkant van de boot even komen bekijken, dat geeft de burger moed! Na de snoek onthaakt te hebben even een paar kiekjes en kon hij weer rustig verder zwemmem. Daarna nog naar een aantal keer verkast maar het mocht niet meer baten. Met 4 aanbeten en 1 snoek moesten we het doen vandaag.

Ondanks de weinige actie een gezellig dag gehad met z’n tweeën op het water en lekker genoten van het nog steeds veel te mooie en warme weer!

Tenslotte nog een visrijk 2016 toe gewenst!